לקבלת הפיצוי המגיע לכם התקשרו כבר עכשיו
צרו קשר

מדוע אנחנו?

בזכות הניסיון וההיכרות רבי השנים שלנו עם חברות הביטוח, אנו מצליחים להשיג ללקוחות פיצוי גם במקרים שבהם איש לא האמין שהדבר יתאפשר. מכתבי התודה ולחיצות היד הנרגשות שאנו מקבלים מהם בסוף התהליך הן הדלק לפעילות שלנו.
וידאו

משפט ימי ותובלה

מובילים בתחום משפט ימי ותובלה

משפט ימי ותובלה – על מה מדובר?

במשרדנו מוצע שירות משפטי ייחודי ומקיף בתחום זה, ייצוג בתביעות, טיפול בהסכמים, בכל הנושאים הקשורים לתובלה בינלאומית – ספנות, תעופה, מסחר חוץ, שילוח בינלאומי, ביטוח ימי ואווירי ולוגיסטיקה.

בתחום המשפט הימי והתובלה הבינלאומית מעורבים גורמים ודינים זרים (לא ישראליים) ובינלאומיים:

במקרה של נזק שקרה במהלך התובלה הבינלאומית, אחריותו של המוביל כלפי צדדים אחרים תיקבע לפי אמנות בינלאומיות, או לפי הדין שחל במקום האירוע, או לפי החוזה הרלוונטי.

המשפט הימי חל על היחסים שבין גורמים פרטיים שמפעילים כלי שיט בים או מספקים הובלה ימית לבין צד אחר כלשהו.

המשפט הימי במובן הזה הוא חלק מן המשפט הבינלאומי הפרטי, שחל כאשר מעורב בסכסוך המשפטי גורם זר פרטי (אזרח זר או חברה זרה או מקום התרחשות זר וכו’).

כללי המשפט הבינלאומי הפרטי יקבעו מהו הדין הרלוונטי למקרה (למשל של איזו מדינה מכל המקומות בהם עברה שרשרת ההובלה), באיזה מקום שיפוט ניתן לתבוע, האם ניתן לאכוף פסק דין של מערכת משפט זרה.

תביעות מסוימות, כגון מעצר אוניה, ידונו בבתי משפט מיוחדים – בתי משפט לימאות (אדמירליות).

גם על נושאי הסחר הבינלאומי – היחסים בין היצואן והיבואן, המוכר והקונה של המטען – חלים דינים מיוחדים. הסכם הסחר יכול (וגם רצוי, מהיותו בינלאומי) להפנות למושגים בינלאומיים של תנאי סחר (ה-INCOTERMS).

הביטוח הימי (והאווירי) של המטענים מוחרג מתחולת חוק הביטוח הישראלי ומפנה בדרך כלל לדין האנגלי.

לחברות הספנות יש כיסוי ביטוחי מסוג מיוחד, במועדוני שיפוי זרים אשר הן חברות בהם (P&I CLUBS).

חברות בתחום יכולות להירשם בחו”ל, וכך גם אוניות ויאכטות.

במהלך המורכב של תובלה בינלאומית (בים, באוויר וביבשה) עלולים להתרחש אירועים בלתי צפויים: נזקים למטענים, עיכובים בלתי סבירים וסטיות בדרך, תאונות לאנשים, נזקים לכלי התובלה וכן נזקים פיזיים וכספיים אחרים. עלולים להיווצר סכסוכים משפטיים בין הגורמים הרבים המעורבים בהליך התובלה לגבי שאלות של אחריות, פיצוי, שיפוי, ביטוח ועוד. לעתים קשה להעריך היכן נגרם הנזק או על ידי מי מכל הגורמים. רק היכרות של המורכבות המשפטית והתפעולית של הליך התובלה הבינלאומית תאפשר לפעול נכון, ביסודיות ובזמן,  כדי לפתור את עניין הנזק או הסכסוך באופן יעיל ומיטבי. טוב גם לדעת, כי חלק מהסיכונים המשפטיים האלה ניתן לנהל ולהקטין מראש באמצעות עריכת חוזים מתאימים.

תחום התובלה הבינלאומית הוא קטגוריה בפני עצמה מבחינה משפטית וביטוחית ומעצם ההגדרה מעורבים בו גורמים לא ישראליים, חוקים של מדינות אחרות, אמנות בינלאומיות. כדי לטפל בצורה המיטבית בהסכמים ובתביעות יש להתנהל מול הגופים הזרים או הגלובלים בשפה המשותפת של המונחים בתחום. כאשר מדובר בגופים עסקיים, התנהלות מתוך בקיאות בתחום תוכל למנוע הליכים משפטיים מיותרים, תמזער את ההוצאות המשפטיות ותביא לתוצאות הטובות ביותר ליישוב הבעיה המשפטית.

משרדנו בתחום משפט ימי ותובלה

עו”ד מור להב ראש התחום במשרדנו רכשה במהלך עבודתה בחברת הספנות “צים” בקיאות בטיפול במגוון הנושאים המשפטיים והביטוחיים הייחודיים של תחום המשפט הימי והתובלה, והיכרות מקרוב של תהליך התובלה הבינלאומית על כל שלביו, כולל הדוקומנטציה, הלוגיסטיקה והתפעול הכרוכים בו, מבחינת כל הגורמים המעורבים בתחום – וביניהם בעלי המטענים, היצואנים/היבואנים, המבטחים, עמילי המכס, המשלחים הבינלאומיים, חברות הספנות, חברות הנמל, המסופים והמחסנים, חברות המכולות וחברות ההובלה היבשתיות, בארץ ובחו”ל. משרדנו מעמיד זאת לטובת לקוחותינו הנמנים על גורמים אלה, במשולב עם הניסיון והידע הנרחבים הקיימים אצלנו בתחומי דיני הנזיקין והביטוח והליטיגציה הכלליים – להשגת הפתרונות המשפטיים הנכונים ביותר עבור הלקוחות, מתוך חשיבה יצירתית ומועילה.

למאמרים, פסקי דין והמלצות נוספות בתחום »

[widgets_on_pages id=”משפט ימי ותובלה”]

לקוחות ממליצים

שינוי גודל גופנים