נופשוני השיט הפכו להיות אחד הבילויים החביבים על המטיילים הישראלים, בייחוד בחודשי הקיץ המיוזעים הללו. עולה הנוסע על ספינת חלומות, שבה מוצע לו מבחר גדול של מזנוני אוכל מסגנונות מגוונים, בריכות בכל סיפון ושלל פעילויות, ומצפה לבלות לו שבוע רגוע ומפנק בין הגלים. אלא שחלומות לחוד ומציאות לחוד.
את זאת גילו על בשרם בני זוג בגילאי ה-80, שפנו למשרדי לאחר צאתם לשיט על אחת מאוניות מנו ספנות. ביום השני להפלגה עשתה את דרכה האישה עם צלחתה מאחד המזנונים בחדר האוכל לשולחן בו ישבו בעלה וחבריה אולם בשל הצפיפות הרבה במקום, נתקלה בכסא עליו ישב נוסע אחר, נפלה ונפגעה. לאחר שנבדקה על ידי רופא הספינה, הופנתה למרפאה מקומית ביוון, שם אובחן שבר מרוסק בכתפה. התובעת טופלה במתלה ובמשככי כאבים ונקבעו לה 17% אחוזי נכות. למותר לציין שהציפייה לרוגע ופינוק בשיט נגדעה באחת.
כשפנתה האישה למנו ספנות בתביעה לקבלת פיצוי בגין הנזק שנגרם לה, טענה זו כי חובת הזהירות חלה עליה כנוסעת ודחתה את תביעתה. הנפגעת לא הסכימה עם ההחלטה המכעיסה: "לא יתכן שחברת הספנות תעביר את האחריות לתאונה עליי, שהרי מעדתי בשל הסידור הלקוי של השולחנות בחדר האוכל", ויחדיו עתרנו לבית המשפט.
צילום מצבו של חדר האוכל ביום שאחרי הנפילה על ידי חברם של בני הזוג ועדותה של האישה סייעו לשופטת לקבוע שאכן יש ממש בדבריה. "כאשר עלות האמצעים למניעת הנזק נמוכה מתוחלת הנזק והמזיק לא נקט באותם אמצעים, הוא ימצא אחראי. כל שהייתה צריכה לעשות הנתבעת הוא לדלל את כמות השולחנות בחדר האוכל או לפחות לסדר אותם באופן שניתן יהיה לעבור בקלות בין קבוצות השולחנות, או לדלל את כמות הסועדים כך שחלק מהשולחנות ניתן יהיה לפנות. מדובר באמצעים כה קלים שאינם עולים כסף ומשלא נקטה בהם התובעת התרשלה כלפי התובעת", קבעה השופטת ופסקה לתובעת פיצוי כספי כפי שביקשה.
פסק דין זה שהשגנו הוא הוכחה נוספת לחמדנותן של חברות פרטיות גדולות כדוגמת חברות ספנות כלפי לקוחותיהן. אל תשבו בחיבוק ידיים, האמינו בכוחכם. כאשר אתם חשים שנעשה לכם עוול או שזכויותיכם נרמסות על ידי גוף גדול שכזה, פנו אליי ותקבלו ייעוץ משפטי וסיוע בתביעת הפיצוי המגיע לכם.