התובע שהגיע למשרדי נפגע מירי כעובר אורח ברחוב וסבל מפציעות לא מבוטלות, כולל שברים בגפיו. הוא עבר טיפולים רבים כולל פיזיותרפיה שלא שיפרו באופן ממשי את מצבו ואת איכות חייו ורופא מומחה קבע לו נכות צמיתה. הבחור, שהיה מבוטח בביטוח תאונות אישיות, פנה לחברת הביטוח שלו על מנת לממש את זכאותו לפיצוי על פי הפוליסה ובתגובה התבקש על פי הנוהל להשלים שליחת מסמכים.
כאדם ממושמע וצייתן הוא השלים במהרה את חלקו בתהליך וחיכה בסבלנות למענה מחברת הביטוח אך 30 ימים תמימים עברו וחלפו וזו לא השיבה לפנייתו, ואף לא טרחה לזמן אותו לבדיקת מומחה מטעמה.
על פי סעיף 27 בחוק חוזה הביטוח "תגמולי הביטוח ישולמו תוך 30 ימים מהיום שהיו בידי המבטח המידע והמסמכים הדרושים לבירור חבותו". התובע שלנו לא הראשון שנקלע להתנהלות כזו, ובהסתמך על מקרים קודמים שנידונו בבית המשפט, כשחברת הביטוח לא שולחת מכתב דחייה ובהיעדר נסיבות מיוחדות, היא מנועה מלטעון טענות הגנה ודין התביעה להתקבל. ואכן, לאחר שגם ניסיון להסדיר את הנושא באמצעות פנייתנו בכתב זכה להתעלמות, נאלצנו להגיש תביעה לביהמ"ש. רק לאחר הגשת התביעה חויבה החברה הסוררת לשלם למבוטח שלה את התגמולים המגיעים לו כולל עלויות הייצוג שלו על ידי משרדנו, שאולי היו נמנעות אם הייתה טורחת להגיב בזמן.
המסקנה היא לא לוותר לחברות הביטוח. לבדוק עם עו"ד מומחה בתביעות ביטוח האם למרות התשובה שקיבלתם ניתן לקבל פיצוי. לרוב מנסיוני ניתן גם ניתן.