אחד השלבים הקשים ביותר שעוברים אנשים מזדקנים ובני משפחתם, הוא כשמגיע הצורך בעזרה סיעודית ועמו ההכרה בכך שהאדם העצמאי שהכרנו כבר אינו מסוגל לדאוג לעצמו. בתקופה כה רגישה של שינוי זקוק האדם הסיעודי לשקט ולהבנה ובעיקר לאוזן קשבת ולסיוע פיזי, אולם, לצערנו לרוב המציאות היא אחרת. כדי לקבל את גמלת הסיעוד מתבקש הנזקק לה לעבור מבחני כשירות על ידי הביטוח הלאומי, שיקבעו אם הוא אכן ראוי לכך. מקובל והגיוני. אולם במקרים רבים זה לא נגמר בכך והוא נאלץ לעבור את התהליך שוב משום שחברת הביטוח שבה הוא מבוטח, מעוניינת לבדוק את מצבו על ידי אנשיה ולא מסתפקת בהערכה של הביטוח הלאומי לפניה.
כעת מבקש חוזר הוראות ליישוב תביעות בביטוח סיעודי להבטיח הליך יישוב תביעות מהיר והוגן, ככל הניתן, שיצריך טרחה מינימלית מצד המבוטח, שלרוב כאמור נמצא בגיל מבוגר. במסגרת ההוראות החדשות מתבקשות חברות הביטוח לשלוח למבוטח את הטפסים שעליו למלא תוך יום עסקים אחד מיום פנייתו, למנות נציג קבוע שיטפל בפנייה עד לסיומה, לעדכן אותו טלפונית תוך יומיים ממועד קבלת הטפסים, לא לבקש ממנו מידע שיש ביכולתה למצוא בכוחות עצמה ועוד.
שינויים אלו, אם יאכפו כפי שצריך, עשויים להקל במידה ניכרת על קבוצה גדלה והולכת של מבוטחים הנזקקים לעזרה סיעודית ולגמלת סיעוד, ולעלייה בשביעות הרצון שלהם בתקשורת עם החברה המבטחת שלהם.
עורך דין מומחה בתביעות ביטוח, ותביעות ביטוח סיעוד בפרט, יודע להשתמש נכון בהוראות החוזר של משרד האוצר על מנת לתקוף החלטות של חברות הביטוח הדוחות תביעות של מבוטחים.
עורך דין מומחה בתביעות ביטוח סיעוד יודע מראש לא לאפשר לחברות הביטוח בדיקות מיותרות ומטרטרות בדרך לקבל את הפיצוי המגיע למבוטח.